KLANTVERHAAL ZWANGERSCHAP PERSONAL TRAINING JULIE

JULIE FINCKEN AAN HET WOORD;

In mijn werk als verloskundige kwam ik in aanraking met de pre- en postnatale training van Stofberg Vandaag. De trainer kwam uitleg geven over het nieuwe traject en de overtuiging van het succes straalde er van af.

Dit is toch wat veel zwangere vrouwen of pas bevallen vrouwen nodig zouden hebben, persoonlijke begeleiding om zich fit en sterk te blijven voelen in een levensfase met zo veel lichamelijke en mentale veranderingen. Langzaam kwamen de eerste ervaringen van zwangeren die meededen en het enthousiasme was gewekt, deze zwangeren hadden echt baat bij de training en voelde weinig lichamelijke klachten.

Toen ik zelf zwanger was van mijn derde kindje twijfelde ik niet om zelf ook al vroeg in de zwangerschap van start te gaan. In een druk bestaan als werkende moeder met belastend werk moest het vooral niet te veel tijd kosten en flexibel ingepland kunnen worden. Gelukkig was dit allemaal mogelijk en kon ik de training plannen op een moment dat goed uit kwam. Mijn doel was sterk en fit blijven zodat ik de hoge belasting in de zwangerschap ook aan kon. Zonder twijfel kan ik echt zeggen dat dit gelukt is. De trainingen hebben me in de zwangerschap veel gebracht, een sterk lichaam, weinig lichamelijke klachten, een moment voor mezelf in een druk bestaan en ik heb veel geleerd over houdingen, ademhaling en wat het effect is van de juiste spiergroepen gebruiken tijdens belastende bewegingen. Wat ik als heel waardevol heb ervaren is de persoonlijke begeleiding, continue het oog dat corrigeert als je een oefening niet correct uitvoert. Zodra ik bijvoorbeeld voelde dat een oefening pijn deed wist Nikki altijd de juiste aanpassing aan te bieden om vervolgens pijnloos de oefening verder uit te voeren. Daardoor ben ik er van overtuigd dat sporten in een zwangerschap wel de juiste begeleiding verdient. In mijn werk zie ik veel zwangeren die lichamelijke klachten ervaren, van bandenpijn, spierpijn tot gewrichtspijn. Bepaalde klachten kunnen vaak voorkomen worden door op de juiste manier je spieren en gewrichten te belasten en te bewegen en ook vooral je ademhaling goed te gebruiken.

Je zou kunnen kiezen om zelf te blijven sporten als je zwanger bent maar voor mij was de stok achter de deur van de geplande training, de persoonlijke begeleiding en het resultaat dat ik ervaarde heel waardevol en dat had ik zelf niet voor elkaar gekregen. Sindsdien kan ik het iedereen die er de ruimte voor heeft echt aanraden.