Zwangerschap
/postnatale personal training

Jij wil fit en gezond zijn
tijdens en na je zwangerschap

Jij wil fit en gezond zijn tijdens en na je zwangerschap

Zwangerschap/Postnatale personal training helpt je dit doel te bereiken. Met goede oefeningen die jouw lichaam fit en sterk maken. Maar ook door het toepassen van een gebalanceerd voedingspatroon om zo onnodige zwangerschapskilo’s te voorkomen.

Of je je nu optimaal wil voorbereiden op jouw bevalling, na je zwangerschap terug in shape wil komen, je conditie wil verbeteren of weer op een veilige manier wil sporten. Wij helpen je om op een gestructureerde en verantwoorde manier fit te zijn. Je kunt rekenen op een betrokken, persoonlijke begeleiding. Vragen of twijfels? Onze coaches helpen je. Bovendien is overleg met de verloskundige of fysiotherapeut altijd mogelijk.

De trainingen

De opbouw van elke training is hetzelfde. Je start met ademhalings- en mobiliteitsoefeningen. Deze zijn belangrijk voor je bevalling en post partum voor je controle en stabiliteit. Vervolgens doe je kracht en core oefeningen, die geschikt zijn voor de fase van jouw zwangerschap. De training eindig je met ademhalingsoefeningen gericht op ontspanning.

Onze coaches hebben de opleiding pre- & postnataal fitness coach afgerond bij SterkHer: dé cursus voor health & fitness professionals op het gebied van pre- & postnatale training.

Kies uit 3 trajecten

Zwangerschap / Postnatale personal training

Heb je echt die stok achter de deur nodig? Wil je nog flink kunnen trainen tijdens je zwangerschap? Heb je twijfels over de uitvoering en wil je intensieve begeleiding? Kies dan voor zwangerschap/postnatale personal training in de gym.

Small group Zwangerschap / Postnatale personal training

Kies je liever voor minder intensieve begeleiding en vind je het fijner om in een groepje te trainen? Dan ga je voor small group training. Dit is mogelijk vanaf 3 deelnemers, op vaste dagen en tijdstippen.

Online Zwangerschap / Postnatale personal training

Heb je een stok achter de deur nodig, maar kun je ook goed zelfstandig trainen? Of heb je minder tijd, maar wil je gewoon goed in beweging blijven voor/na je zwangerschap? Dan kun je kiezen voor online zwangerschap/postnatale personal training.

Heb je hulp nodig bij het maken van de beste keuze?

Stuur een e-mail naar zwangerschap-postnatale-pt@stofbergvandaag.nl en wij beantwoorden al je vragen.

Wat kun je verwachten?

Coaching

Een gesprek met je coach is altijd het begin. Waar sta je nu? En waar wil je naartoe? In andere woorden: Wat is je doel? Op basis hiervan kiezen wij het juiste traject. Vervolgens overleg je elke twee weken weer met je coach. Jouw stok achter de deur.

Trainingssessies

Je krijgt 1 keer per week een personal trainingssessie van 60 minuten, een small group training van 60 min of een online personal trainingssessie van 30 minuten. De oefeningen maken je sterk en houden je lichaam fit. Wekelijks kijken we of de training past bij je lichaam en de fase van jouw zwangerschap of de postpartum fase.

Voedingsadvies

Een gevarieerd en gebalanceerd voedingspatroon is belangrijk, zodat je alles binnenkrijgt dat nodig is voor een gezonde groei van je kindje. Bovendien voorkomen we dat er onnodige zwangerschapskilo’s na je bevalling achterblijven.

Lichaamsmeting

Iedere 2 tot 4 weken meten we jouw lichaamssamenstelling met de Inbody en monitoren we je gewicht. Zo houden we de veranderingen van jouw lichaam nauwlettend in de gaten. Op het moment dat je zwanger bent, doen we dit niet. Dit geeft namelijk een vertekend beeld.

Bekijk ook