Lisa startte haar Lifestyle traject bij Nikki eind oktober met als doel zich prettig voelen met haar eigen lichaam. Strakker in haar vel zitten en vetmassa laten afnemen. Het voedingspatroon was niet optimaal en gericht trainen was voor Lisa nog lastig. Ze kreeg vooral suikers binnen waardoor ze veel hongermomenten ervaarde. Dit is een logisch gevolg van suikerpieken, waarna de suiker is ‘uitgewerkt’ en je honger ervaart, energieloos voelt en neigt naar nieuwe suiker. Samen met Lisa zijn we een voedingsschema op gaan stellen waarbij balans heel belangrijk is. Aan de ene kant de balans vinden tussen de drie macro’s (koolhydraten, vetten en eiwitten) en aan de andere kant ruimte vinden voor op zijn tijd iets lekkers. Dit resulteert in minder hongergevoel en een veel fitter gevoel. Echter is er enige discipline nodig om je leefstijl aan te passen.
In deze tijd is Lisa’s vetmassa gedaald met 4 kg en is haar vetpercentage 3,5% gedaald. Topresultaten dus. Ze is nog niet daar waar ze wil zijn, maar Lisa is goed op weg door haar uitstekende inzet!

Lisa vertelt:

“Ik ben eind oktober begonnen met het lifestyle traject bij Stofberg Vandaag. De reden voor het kiezen van Lifestyle coaching is dat ik onzeker was over mijn lichaam en hier heel graag verandering in wilde brengen. Na een paar hopeloze pogingen zonder resultaat had ik er genoeg van en dacht ik, nu moet er echt iets gaan veranderen!

De coaching die ik hier heb is precies wat ik nodig heb en zorgt ervoor dat ik door wil blijven gaan. Iedere acht weken of wanneer het nodig is krijg ik een nieuw trainingsschema en dit bevalt erg goed. Op deze manier leer ik steeds meer oefeningen en kan ik het beste uit mezelf halen. Vooral de voeding was bij mij een groot probleem. Ik merkte in het begin dat ik moeite had met al het lekkers te laten staan, maar toch heb ik doorgezet. Na de eerste meting had ik een heel goed resultaat en dit zorgde ervoor dat ik minder snel in de verleiding raakte om iets ongezonds te eten. Dit vergrootte mijn motivatie om bij de volgende meting ook weer een goed resultaat neer te zetten.

Aan het begin van het traject was mijn motivatie om te sporten heel hoog, echter na een tijdje zakte dit een beetje. Ik had mezelf voorgenomen niet op te geven en in het nieuwe jaar weer vol ertegenaan te gaan. Door het krijgen van een nieuw meerdaags trainingsschema kreeg ik uitdaging en dit zorgde ervoor dat mijn motivatie opnieuw steeg.

Het traject is goed vol te houden, vooral door de variatie die je krijgt in het voedingsschema, je hoeft niet alles te laten, en de variatie in trainingsschema’s. Hierdoor blijf ik uitdaging houden.

Ik heb ook lastige momenten gehad. Wanneer ik iets lekkers eet weet ik vaak niet van stoppen, maar ik ben op een punt dat ik weet waarvoor ik het doe en herpak mezelf dan ook direct.

Mijn coach Nikki helpt mij ook bij de momenten wanneer ik aangeef het lastig te hebben. Ze geeft dan alternatieven om het iets anders te doen wat mij weer op het juiste pad kan brengen.

Ik ben nog lang niet waar ik wil zijn maar het begin is er al!”